ה ראה למדתי אתכם חקים ומשפטים כאשר צוני ה׳ אלקי; לעשות כן בקרב הארץ אשר אתם באים שמה לרשתה׃
ו ושמרתם ועשיתם כי הוא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים; אשר ישמעון את כל החקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה׃
----
The אור החיים tells us that *this* is what the story of Yitro is coming to tell us. Goyim can be smart, too.
{:he}
>אם יאמר לך אדם יש חכמה בגוים, תאמן; יש תורה בגוים, אל תאמן.
--איכה רבה ב:יג
{:he}
>וראיתי לתת לב איך זכה יתרו שתכתב על ידו פרשה זו, והן אמת כי הוא כִּבֵּד משה עבד ה' והנה שכרו שֶׂכׇּבְדוֹ ה', אלא היה ה' יכול עשות לו דרך כבוד אחר לא בדרך זה שיראה חס ושלום כפחות ידיעה בעם ה' עד שבא כהן מדין והשכילם.
>
ונראה כי טעם הדבר הוא להראות ה' את בני ישראל הדור ההוא וכל דור ודור כי *יש באומות גדולים בהבנה ובהשכלה*, וצא ולמד מהשכלת יתרו בעצתו ואופן סדר בני אדם אשר בחר כי יש באומות מכירים דברים המאושרים. והכונה בזה כי לא באה הבחירה בישראל לצד שיש בהם השכלה והכרה יותר מכל האומות, וזה לך האות השכלת יתרו הא למדת כי לא מרוב חכמת ישראל והשכלתם בחר ה' בהם אלא לחסד עליון ולאהבת האבות. ויותר יערב לחיך טעם זה למאן דאמר (זבחים קטז,א) יתרו קודם מתן תורה בא, כי נתחכם ה' על זה קודם מתן תורה לומר שהגם שיש באומות יותר חכמים מישראל; אף על פי כן אותנו הביא ה' אליו ובחר בנו. ועל זה בפרט עלינו לשבח לאשר בחר בנו מצד חסדיו. גם למאן דאמר אחר מתן תורה יש טעם במה שסדר ביאתו קודם להראות הכוונה הנזכרת שזולת זה אין הכונה הנזכרת נגלית. והבן.
--אור החיים, שמות יח:כא
And it's more than a statement about Jews as a whole. It's a statement about each of us. We need to have the humility to realize that none of us knows everything. Even a משה רבינו can learn from others. And he does so with his characteristic ענוה:
{:he}
>וישמע משה לקול חתנו; ויעש כל אשר אמר׃
--שמות יח:כד
>[T]he knowledge of the circumstances of which we must make use never exists in concentrated or integrated form but solely as the dispersed bits of incomplete and frequently contradictory knowledge which all the separate individuals possess.
--Friedrich A. Hayek, [_The Use of Knowledge in Society_](https://www.econlib.org/library/Essays/hykKnw.html)
{:he}
>הוא היה אומר, אל תהי דן יחידי, שאין דן יחידי אלא אחד.
--משנה אבות ד:ח
{:he}
>התורה התירה לאיש מומחה לרבים לדון יחידי כמו שבארנו בסנהדרין אבל זהו דבר תורה והזהיר הנה ממנו קצת על צד המוסר ולא על צד האיסור.
--פירוש הרמב"ם, שם
And if I may go a little Rabbi Fohrman on this, Yitro tells Moshe לא טוב הדבר אשר אתה עשה. There is only one other place in the Torah where the expression לא טוב is used:
{:he}
>ויאמר ה׳ אלקים לא טוב היות האדם לבדו; אעשה לו עזר כנגדו׃
--בראשית ב:יח
And *that* is the lesson of יתר פרשה אחת בתורה.